No johan on markkinat... miksi tämä aina menee näin? Aina kun yritän lähteä työpaikasta pois, poltan aina siltoja takanani vaikka en haluaisi.. Olen aina yrittänyt lähteä nätisti, että sinne voisi myös joskus myöhemmin palata, mutta aina se menee rumaksi. Soitin tänään ärrän henkilöstöpäällikölle ja ilmoitin, että olisin lähdössä pois, mutta hän sanoi hyvin tiukkaan äänen sävyyn, ettei se onnistu. Hän kuullosti todella vihaiselta ja täytyy sanoa, etten ole häntä ikinä sellaisena kuullut (nähty vain yhdesti, oltu puhelimessa vähän useammin). Hän sanoi, etten voi lähteä kesken määräaikaista sopimusta ja että jos lähden kun haluan ilman, että tilalleni on korvaajaa, he perivät minulta maksun siitä. Kyllä minä tiedän, että jos lähtee vain ja jättää työnantajan pulaan ilman suurempaa selitystä, joutuu pahimmassa tapausessa menettämään parin viikon palkan, mutta että määräaikaisesta sopimuksesta ei saa lähteä kesken kaiken, oli minulle uutta. Soitin siis citymarketin kassapäällikölle, jonka alaisuuteen olen menossa, että näin kävi, ja hän neuvotteli oman henkilöstöhenkilön kanssa ja hän sanoi, että kyllähän sitä voi lähteä. Nyt mä olen ihan pihalla. Soittellin sitten kaikille ärräläisille ja kuullosti siltä, että kyllä sieltä voi lähteä ihan rauhassa, että tekijä kyllä löytyy... Mutta silti.. Yritin niin nätisti lähteä ja paskasesti kävi. Viimeksi kävi samalla tavalla Maxissa. ei siellä tosin mitään palkanpidätyksellä pelottelemaan... Mutta kun lähin sieltä, lähin omasta mielestäni todella nätisti ja nöyrästi, jätin lapunkin, jossa kiitin kuluneista vuosista jne jne jne ja sen jälkeen myymäläpäällikkö on ollut pelkkää hapankaalia meidän nähdessämme.. tosi kiva..

Sain tosin mielenkiintoista infoa soittaessani ärrään hlöpäällikölle. Hän sanoi, että minusta oltiin suunniteltu myymäläpäälikköä nykyisen myymäläpäällikön sijaisen tilalle.. vai oliko se ihan oikean myymäläpäällikön tilalle, sitten kun hän jää eläkkeelle... en tiedä, mutta mikseivät he ole voineet sanoa sitä ennen tätä puhelua?

Miksi tämä kaikki on näin vaikeaa... No, toivottavasti minä pääsen sinne koulun penkille, niin pääsee vähäksi aikaa rauhoittumaan näistä kuvioista.. toivottavasti vain pääsen sinne tradenomikoulutukseen, niin pääsen kouluttautumaan vähän korkeammalle kuin näinhin kassahommiin...