Sain puhelun nykyiseltä työnantajaltani. Lähtöni onnistuisi joko silloin kuin haluan tai viimeistään viikko siitä eteenpäin. Ok, hyvä homma, pääsee tienaamaan vähän parempia summia jopa harjoittelupalkalla kuin mitä tienaisin tällä hetkellä. Sitten alkoi se soopa. "Olen kuullut kautta rantain, ettet ole ollut tyytyväinen lyhyisiin työsopimuksiisi." Mitäpä sitä kieltämään, haluaisin vakituisen työpaikan enkä vain kolmen kuukauden pätkiä. Sillä ei ole väliä, mitä hommaa tekisin, vain se olisi tärkeää, että pystyisin jotenkin edes suunnittelemaan elämääni. Mikään ei ole tympeämpää kuin olla tietämättä mitä tulee tapahtumaan kolmen kuukauden päästä. "Siinä on vain se, että kun kuulimme tämän tiedon asiakkailta, olisi ollut eri asia, jos olisin kuullut sen työntekijöiltä." En ole koskaan haukkunut työpaikkaani asiakkaille työajallani, olen voinut sanoa, että jatkettiin sopimusta vain kolmella kuukaudella tai että todennut, että olisi ollut kiva, jos olisi tullut pitempiaikainen sopimus, mutta kesään jatkettiin ja katotaan sitten mitä tehdään, mutta en ole koskaan haukkunut ketään tai mitään kenellekkään sen takia, että minulle olisi jatkettu sopimusta. Ja sitten alkoi tulla toisenlaista kakkaa selkään "olimme suunnitelleet sopimuksesi jatkamista vielä pidempäänkin, mutta tämä lähteminen oli sinun päätöksesi". Anteeksi mitä?? Kyllä pomo tietää, että olen hakenut kouluihin ja itsekin on sanonut, ettei tätä tehtävää voi tehdä pääsääntöisesti opiskelija, koska työssä on myös aamuvuoroja arkena. Itse hän on kuullut omakohtaisesti minulta sen, että olen hakenut sekä artesaanilinjalle että tradenomiopintoihin, joten en olisi voinut siltikään jatkaa syksyllä, joten olisin kuitenkin ollut lähdössä pois elokuun puoleenväliin mennessä. Mitä ihmettä tämä on!!?? Vittuillaan, haukutaan, kiukutellaan ja aiheuttaan pahaa mieltä! Onko tämä muka se tapa, kuin pitäisi toimia, kun henkilökunta on lähdössä pois? Olin suunnitellut, että olisin voinut joskus tulla takaisin tekemään hommia esimerkiksi kesälomalle tai jäädä restapiksi, mutta hirveästi kiinnostaa jäädä tekemään yhtään mitään, kun tuolla tavalla käyttäydytään. Minkä minä teen tässä irtisanomisessa väärin, kun aina kun lähden, seurauksena on aina mykkäkoulu tai jonkin lainen lapsellinen käyttäytyminen!! Olin aina ystävällinen heille ja olin puhelimessakin todella pahoillani, että näin oli käynyt, että minun pitää lähteä pois ja SIELTÄ HEITETÄÄN PASKAA NISKAAN!!! PERKELE!!

Huh, helpotti vähän, kiitos.

Ai niin.. sain filmtownista "potkupalkat" eli viimeisen palkkashekkini. käytiin heti vähän shoppailemassa muun muassa äidille syntymäpäivälahjaa. Hänellä oli eilen äitien päivä ja tänään syntymäpäivä. Hän sai lahjaksi Il Divoa ja mikäs se oli se toinen setä.. Patrizio Buannea. Äiti on kovan linjan varatuomari ja kunnon kivikasvo, mutta kun pistin Buannen "man without love":n soimaa, suli äidin kasvot ja sanoi, että "tää levy on aivan ihana". Olen siis onnistunut jotain tekemään joskus oikein.. kait..

Jos saan vielä pyytää, sanokaa mulle hyvä aforismi koskien neulontaa tai käsityötä. En uskalla sanoa, mihin se tulee, koska saaja saattaa lukea tätä...

GRRR.. nyt rupes taas suututtamaan toi pomon käyttäytyminen... Mikä tässä voi olla niin vaikeata..

ai joo.. eilen tuli koulussa vastaan vanha merkonomikoulukaveri ja ruettiin puhumaan ammattikorkeakouluopinnoista. Sanoin hänelle, että en halua olla kauaa pois työelämästä, joten tulen pyrkimään siihen tavoitteeseen, että saan tradenomilakin noin 2- 2,5 vuodessa. Hän katto mua vähän aikaa ja sano, että jos sä aiot vetää lukujärjestyksen täyteen, tuut lopettamaan kesken kaiken puolenvuoden sisällä... Et sä sitä tuu kestämään.. Mitä vittua toi tarkoittaa? Olin tällä samalla luokalla luokkamme paras melkein aineessa kuin aineessa, kun tämä tyttö oli sitä keskitasoa, joten mitä hän yrittää selittää.. nyt mua kiututtaa taas vieläkin enemmän...

Mä olen niin muutoksen tarpeessa, toivottavasti koulusta tulee edes positiivinen ilmoitus, että pääsen sisään. Monet ovat saaneet hyviä työpaikkoja jo sillä perusteella, että he ovat käyneet muutaman kurssin ammattikorkeata... minä en enää millään haluaisi mennä tuollaiseen asiakaspalveluun... Pää hajoaa!!!