Tervehdys jälleen pitkästä aikaa!

Juuri kun olen jotain käsityöpohjaista tehnyt ja saanut valmiiksikin, unohdin ottaa siitä kuvan! Se on kuin kalavale, tosi hienot tossut tein, herttaiset ja kauniit, valkoiset ja vaaleanpunaiset ja sellofaaniin käärittiin, mutta ei ole todisteita.. Piru vie!

Mutta vakavasti puhuen, söpöt ne oli. Meillä töissä oli iloinen perheen lisäys ja annettiin varpajaislahjaksi käsintehdyt tossut. Tossut tein sikäli poikkeavalla tavalla, että tein vahvasta huovasta pohjat ja muotoon virkkasin päällisen. Minulla taitaa olla peräti yksi kappale vastaavanlaista sinisenä, pitää varmaan ottaa  siitä kuva jossakin vaiheessa...

Mutta sitten asiaan, mitä oli alunperin tarkoitus blogittaa. Juju -kerhosta tuli aivan ihana kirja Lahjoja Rakkaudella. Olen hiukan kyllästynyt käsityökirjoihin viimeaikoina, kun ne ovat sellaisia "muka-luovia", ajatukset varastettu ihmisiltä, jotka ovat ne itse kehitelleet, ja ollaan kuvattu ne vain omassa studiossa ja laitettu omiin nimiin. Olen vahvasti sitä mieltä, että kun katselee käsityöblogeja, sillä on niin paljon osaamista ja taitoa, että kunnia pitää antaa niille, jotka sen ovat keksineet. Jos ei ole itse keksinyt, antaisi kunnian niille teoksessaan, jotka sen ovat oikeasti tehneet.

Tässä kirjassa oli jotain sellaisia juttuja, mitä en ole ihan vähään aikaan ainakaan nähnyt. Paljon totta kait on sellaista, joka on jo jossain tullut vastaan, mutta iloisia poikkeuksia löytyy.

Tässä kuvassa on yksi esimerkki siitä, mitä en ole aikaisemmin nähnyt. MInua saa korjata, jos olen väärässä! Tuo pitsiliinasta leikattu kukka, johon on virkattu vihreä reuna. Aivan ihana idea!

Mutta kaikesta paatoksesta huolimatta, oikein mukavaa adventtia! Joulun tunnelmissa käykäähän katsomassa myös tuota minun joulublogiani Joulu Kainuunkadulla

- Jaana