rakkaat ihmiset. Minulla on kassatyttönä teille vain yksi pyyntö: älkää olko ilkeitä myyjillenne. Harvoin kassatyttö/-poika määrää a) myymälän hinnoista b) tehdasvalmisteisten tuotteiden merkinnöistä c) kuittimerkinnöistä d) tyhmien asiakkaiden tyhmistä virheistä. Anteeksi viimeisen kohdan tylystä äänen sävystä, mutta minulla oli tänään todella huono päivä. Joku päivä minä tulen tekemään sen mistä olen puhunut jo kauan.. kirjoitan kirajan ihmisten käyttäytymisestä kaupan kassalla. Anteeksi taas, suurin osa ihmisestä, noin 99 prosenttia on todella ihania ja kultaisia, mutta minulla tuli viimeiselle tunnille neljä hankalaa asiakasta ja nyt on vähän paha mieli, koska jokainen heistä haukkui tai muuten purki mieltään minulle kassalla. Yksikin alkoi valittaa siitä, etten minä kertonut hänelle välisummia. En tiennyt, että minun tehtävääni kuuluu luetella "maito 1,5 litraa 0,90 senttiä plus kurkku suomalainen 1,20 yhteensä 2,10 miinus pullonpalautus 40 senttiä, yhteensä 1,70 plus.. plaa miinus plussakorttialennukset, miinus plussaseteli, miinus viiden euron seteli miinus PLAAA!!!" ja sitten se alkoi lopulta että kun sä teet kaiken ton tolleen ja tolleen ja nuin ja plaa ja hymyili koko ajan ihan typerästi niin kuin se olisi ollut joku saatanan hauska vitsi, että kassatyttöä haukutaan. MITÄ HELVETIN HAUSKAA ON SIINÄ ETTÄ HAUKUTAAN MYYJÄ SYYTTÄ???

Mut sitten iloisiin asioihin. Olen viimeinkin saanut jotain konkreettista tehtyä (melkein valmiiksi). Ensinnäkin princess paita. ostin paidan 50 sentillä kirppikseltä ja metritavarana trikoota ja ribbiä. En ole todellakaan millään kaavoilla tehnyt hihoja tai lantiota, leikkasin vain noin suurin piirtein. Ihan kiva harjoitteluhommaksi, kaulus pitäisi vielä vain tehdä. Princessin kohdalta tein mattopuukolla kolme reikää, että tulis vähän asennetta hempeään paitaan.

225590.jpg

Tuo harmaa piste tuossa taitaa olla kummitus. Seuraavassa ottamassani kuvassa sitä ei enää ollut ja sitä seuraavassa kuvassa tuli sellainen harmaa ontto pallo, jonka totesin suoraan pölyhiukkaseksi, mutta tämä on ihan erilainen siitä.. jospa se on Henttu-vainaa, joka siellä tulee katselemaan, että mitä se emäntä nyt puuhailee kameran kanssa.. voi kun olisi herttainen ajatus.

225592.jpg

Sitten Henkka maukka villapaita. Otin tästä villapaidasta lyhyeksi kutistuneet hihat pois ja tein tästä slipoverin ja vanhoista hihoista teen irtohihat tähän. Tästä tuli ihan kiva... pitäisi vielä vain huolitella kauluksen hihan suun kohdat, ettei silmukat ala karata.

Ai niin pakko valittaa vielä.. minulla oli ihan hirvittävä aamuyö. Tunsin sellaista hellää kutinaa ja ajattelin, että se on vain koiran karva, mutta hetkeä myöhemmin kun avasin silmäni, seisoi lukki rintani päällä. HYI!!! Huiskautin lukkia ja huusin kuin pikkutyttö. Sitten se lukki hävisi jonnekin ja tulee varmasti tänä yönä kiusaamaan uudestaan. YÖK!!!

Mutta jospa huomenna olisi parempi päivä. parempi niin, koska huomenna työt alkaa jo 6.45. ja sen takia tämä tyttö lähtee nyt nukkumaan.